Komiksy · Filmy · Gry · Anime · Manga · Muzyka · Książki · TV · Wywiady · Warszawa

Konkurs na odcinek gościnny


internet · komentarzy 11

extra extra!

Ah, wspomnienia.

Tak zwane odcinki gościnne, czy wręcz gościnne tygodnie i miesiące to jedne z fajniejszych rzeczy w komiksach internetowych.

Rozwija kontakty międzyludzkie, pozwala zobaczyć komiks w interpretacji innych twórców, ratuje w nagłych sytuacjach gdy nie mamy czasu na stworzenie kolejnego odcinka.

No i jest świetną reklamą, sam trafiłem na mnóstwo fajnych komiksów tylko dlatego, że ich autorzy mieli odcinek gościnny na Questionable Content. Dobrym przykładem jest zeszłoroczna akcja promocyjna Ryana Estrady.

A teraz proszę, John Allison nazywa rzeczy po imieniu i organizuje konkurs na odcinki gościnne, którego główną nagrodą jest występ przed 60 tysięczną publicznością Scary Go Round.

Najśmieszniejsze jest to, że te promocyjne mechanizmy były obecne w światku komiksów internetowych od lat i nie wymagały większego omawiania. A teraz, ponury stwór nazywany umownie blogosferą odkrył je na nowo. I pisze poradniki How To. Naprawdę, blogi na temat blogowania bywają momentami strasznie ogłupiające. Zwłaszcza w tym swoim zachwycaniu się nad dawno odkrytymi rzeczami.

Masę z tych rzeczy robiliśmy już wtedy, gdy ci goście w internecie potrafili sprawdzić jedynie prognozę pogody. I nie nazywaliśmy naszych wzajemnych relacji komiksosferą.

Z innej beczki, czy to tylko moje wrażenie, czy ostatnio w polskich komiksach internetowych jakoś mało gościnnych występów? Może ktoś się skusi na konkurs Allisona?

komentarzy 11

  • Taka teraz moda na ponowne nazywanie istniejącego. Poza tym to jest blog prowadzony przez amerykańskiego bubka dla innych amerykańskich bubków. W przerwie między strzelaniem do siebie a jedzeniem hamburgerów piszą przydatne artykuły, aby uratować świat.

    Chciałem napisać, że niedawno były gościnne występy na the movie, ale jak teraz patrzę to były pod koniec stycznia. Co do spontanicznych odcinków gościnnych bez okazji to nie zauważyłem żadnych.

    Postanowiłem napisać ten komentarz w związku z drugim punktem przedstawionego przez Ciebie poradnika.

  • Czy fakt że posłuchałeś się poradnika oznacza, że jesteś jego targetem? To jest amerykańskim bubkiem?

  • To że target to amerykańskie bubki nie znaczy, że osoby spoza targetu mają zabroniony wstęp na stronę, prawda?
    Ty też tam wszedłeś.

  • Myślę, że po prostu nie masz racji co do grupy docelowej.

  • Może sam autor inaczej nazwał target. Ja patrze po komentarzach i widzę opinie ludzi cieszących się z tego, że jakiś cwaniak objawił im oczywistość.

  • Na CMD będzie odcinek gościnny. Pewnego dnia, jak powstanie. Ale to się chyba nie liczy, bo tylko rysowniczka gościnnie ;)

    O takich mechanizmach promocji też tam pisali? Bo mi się nie chciało włazić, jak zobaczyłem tytuł tego poradnika.

  • Oh o wszystkich. Moja ulubiona rada to: „rozmawiaj z czytelnikami w komentarzach”

  • Najpierw muszą pisać komentarze. Najpierw, w ogóle, to trzeba mieć czytelników.

    A poza tobą, to nikt do mnie regularnie nie zagląda. Czasem jakiś bele wpadnie :D

    I jak tu rozmawiać?

  • No to jest kolejna rada: „niech czytelnicy piszą komentarze”, bezcenna.

  • na themovie niedługo będzie spontaniczny gościnny.

    Ja sobie przejrzę to „scary go round”. kiedyś to chyba czytałem, ale już nie pamiętam i z chęcią bym coś tam narysował, jesli czasu starczy. Tylko na pomysł trzeba wpaść.

  • To wpadnij :)

Dodaj komentarz